Схема підключення електродвигуна (3-х фазний) до однофазної мережі.
Оскільки трифазні асинхронні електродвигуни досить широко поширені і мають певні переваги , вони дуже часто використовуються на практиці. Але , на жаль , не завжди є можливість живити його від трифазного джерела . У цьому випадку допоможе невелика зібрана схема .
Як Ви повинні знати , у трифазного електроживлення значення напруг його фаз відносно один одного зрушені на 120 градусів і напруга між ними дорівнює 380 В. Якщо , це уявити в сповільненому часі , то вийде щось схоже на перетікання максимального значення між цими трьома проводами. Якщо підключити до таких проводам три котушки і їх зібрати в трикутник , то створюватиметься обертове електромагнітне поле . Блягодаря йому , і працює елеткродвигун .
У побуті найбільш поширеним електроживленням є 220 В. Воно утворене між двома проводами - фазою і нулем . Якщо в трифазному напруга між трьома проводами , то в однофазне харчування такого ефекту не дасть. Та й куди подіти ще один контакт від електродвигуна ( адже у асинхронних електродвигунів є 3 дроти для підключення і плюс ще земля).
Ви повинні пам'ятати з основ електротехніки , що конденсатори вміють робити зсув по фазі. Це нам і знадобиться в схемі підключення нашого трифазного електродвигуна до однофазної мережі . Тепер давайте перейдемо до самої схемою і подивимося , як вона працює.
Всю схему умовно поділимо на дві частини. Перша здійснює включення і виключення за коштами простої схеми магнітного пускача . Натиснувши на кнопку ПУСК , ми замикаємо ланцюг і пускач спрацьовує , стаючи на самопідхоплення (його контактом , що знаходиться під кнопкою ПУСКУ ), тим самим подавши напругу на другу частину схеми . Отже , кнопкою СТОП , ця схема вимикається . Пр - це запобіжник ( з ним буде надійніше) .
Друга частина електричної схеми підключення трифазного електродвигуна до однофазної мережі представлена конденсаторами розгону ( С2) , роботи ( С1) , шунтувальним резистором (R1 = 470 кОм) , перемикачем напрямку обертання і кнопкою розгону. Як ми з'ясували , конденсатор C1 служить для створення ефекту трифазної мережі , а для чого потрібен С2 і R1 ?
. У асинхронних двигунів є один недолік , це «тяжкий » початковий момент запуску (а в нашому випадку ще й з зниженою напругою ) . При певному навантаженні на валу електродвигуна , просто подавши на нього напруга , у нього не вистачить сил для розгону ( буде гудіти і нагріватися ) . Для того щоб уникнути подібного явища і був введений ще один конденсатор ( С2) завдання якого вивести електродвигун на нормальний режим роботи.
Розгін потрібен протягом невеликого проміжку часу ( близько 4-8 сек). Для спрощення та зручності була Запаралеленими кнопка « розгону» з кнопкою «ПУСК » ( знадобиться спарена кнопка). Для включення схеми необхідно натиснути ПУСК і потримати його до тих пір , поки електродвигун набере потрібні обороти . Так як ємності залишають деякий заряд на собі після зняття напруги , що може вразити Вас , був введений резистор R1 , завдання якого розряд С2. С1 розрядиться через обмотку двигуна.
І останнє , що можна сказати , це про можливість міняти напрям обертання нашого електродвигуна . Якщо знаєте або пам'ятаєте , то для зміни напрямку обертання трифазного електродвигуна потрібно всього лише поміняти два дроти місцями. У нашій схемі підключення трифазного електродвигуна до однофазної мережі потрібно перекинути тільки контакт конденсатора на другий провід живлення . Для цього в схемі варто підключити перемикач
(Напрям).
На цьому і завершу цю статтю: схема підключення електродвигуна (3 фазний) до однофазної мережі
Початок і кінець обмоток електродвигунів